Digitális történetmesélés projekt feladat:
Idén a 4. évfolyamos tanulóimmal saját mesét írtunk, szerkesztettünk, illusztráltunk.
Minden diák leír egy szót, amit összegyűjtünk, majd kiosztunk, ezt követően pedig a pedagógus néhány bevezető mondattal elkezd egy mesét, melyet utána a diákok úgy folytatnak, hogy mindegyikőjük egymáshoz kapcsolódóan mond egy mondatot a mese folytatásaként, amelyben szerepel az általa kihúzott szó.
A mese megalkotása után Paint-ben rajzot készítettek, majd a PowerPoint bemutató készítőbe mindenki begépelte saját mondatát, formázta végül beillesztette a rajzot.
Ezekután egy bemutatóba másoltuk a diákat, így elkészült az osztály saját meséje. (Volt olyan osztály aki meglepte osztályfőnökét a kinyomtatott összefűzött mesével)
Társasjáték projekt feladat:
Csoportokat alkotva tervezték meg először a füzetben a saját társasjátékukat (játék leírása, tábla kinézete, bábuk). Ezekután felosztották a munkát:
Paintben szerencse/balszerencse kártya készítése
Powerpointban a játék leírása, bemutatása
A3-as rajzlapon a tábla megrajzolása
Tinkercad felületen (mindenki) bábukat terveztek, majd nyomtattuk.
Az elkészült munkákat a csoportok előadások keretében mutatták be egymásnak.