4.évfolyam

Digitális történetmesélés projekt feladat:

Idén a 4. évfolyamos tanulóimmal saját mesét írtunk, szerkesztettünk, illusztráltunk.

Minden diák leír egy szót, amit összegyűjtünk, majd kiosztunk, ezt követően pedig a pedagógus néhány bevezető mondattal elkezd egy mesét, melyet utána a diákok úgy folytatnak, hogy mindegyikőjük egymáshoz kapcsolódóan mond egy mondatot a mese folytatásaként, amelyben szerepel az általa kihúzott szó.

A mese megalkotása után Paint-ben rajzot készítettek, majd a  PowerPoint bemutató készítőbe mindenki begépelte saját mondatát, formázta végül beillesztette a rajzot.

Ezekután egy bemutatóba másoltuk a diákat, így elkészült az osztály saját meséje. (Volt olyan osztály aki meglepte osztályfőnökét a kinyomtatott összefűzött mesével)

 Társasjáték projekt feladat:

Csoportokat alkotva tervezték meg először a füzetben a saját társasjátékukat (játék leírása, tábla kinézete, bábuk). Ezekután felosztották a munkát:

Paintben szerencse/balszerencse kártya készítése

Powerpointban a játék leírása, bemutatása

A3-as rajzlapon a tábla megrajzolása

Tinkercad felületen (mindenki) bábukat terveztek, majd nyomtattuk.

Az elkészült munkákat a csoportok előadások keretében mutatták be egymásnak.